"Sesungguhnya dalam diri manusia itu ada seketul daging. Jika daging itu baik, maka baiklah seluruh anggotanya tetapi seandainya daging itu rosak dan kotor, maka kotor dan rosaklah seluruh anggota badan. Daging yang dimaksudkan itu adalah hati"
(Riwayat Bukhari dan Muslim daripada Nu'man bin Basyir)

Inilah gaya aku menulis tentang hidup, menulis bukan kerna nama, tapi kerna rasa.

05 January, 2011

Semakin senang untuk bernafas....phuuuuhhh.

Semakin sikit demi sedikit kesenangan dah ku capai...

moga lepas dari ni...Allah permudahkan segala urusanku...Alhamdullillah Ya Allah ats kurniaan mu ini...

Aku bersyukur....dari gadis yg tdak tahu apa2 tentang dunia..sedikit demi sedikit aku melangakah perlahan menuju bahagia....

Dari budak yg hanya tahu meminta dr abah, aku dah pandai utk memberi pada abah....

Semoga apa yang aku hajati tahun ni akan ku berusaha utk penuhi...

Yg pasti...Cinta  x ternasuk dalam hidup aku..

Benar kata pujangga,...Hidup tanpa cinta ibarat hidup tanpa cita2..

Aku perlu masa sendirian...masa utk ku kenal dunia ini..masa utk ku balas segala jasa2 ibu bapa ku..

Masa2 utk bersama insan2 yg ku sayangi....

Sekarang punya banyak masa utk diri sendiri...terlalu banyak hingga aku sendiri terkadang x nak utk hari esok...biar hari ini kekal begini...

Apa yg pasti...hari2 mendatang..aku pasrah akan ujian Mu Ya Allah...

Andai kate Kau titip insan yg bernama kekasih pada ku Ya ALLAH..jangan kau biarkan aku lalai bersama nya...jgn biarkan aku menyayangi lebih dr mu Ya Allah...jgn biar aku agung kan die lebih dr kekuasaan mu Ya Allah...Andai kata aku terleka..Kejutkan aku Ya Allah...Aku mohon pada mu Ya Allah, Kau saja tmpat aku meminta pertolongan dan keampunan...

Andai kata masih lagi ada hari esok untuk ku..Aku amat bersyukur Ya Allah...akan ku guna setiap saat yg anda dgn menunduk kepada mu Ya Allah...

No comments: