"Sesungguhnya dalam diri manusia itu ada seketul daging. Jika daging itu baik, maka baiklah seluruh anggotanya tetapi seandainya daging itu rosak dan kotor, maka kotor dan rosaklah seluruh anggota badan. Daging yang dimaksudkan itu adalah hati"
(Riwayat Bukhari dan Muslim daripada Nu'man bin Basyir)

Inilah gaya aku menulis tentang hidup, menulis bukan kerna nama, tapi kerna rasa.

14 November, 2011

Save The Date 13 November 2011 Officially yours

As-Salam,

Alhamdulillah masih bernafas lagi hari ni utk meneruskan coretan yg tak seberapa ini....mungkin,
Alhamdulillah masih mampu menatap wajah kedua ibu bapa ku saat bangun dr tidur..
Alhamdulillah, sebaik2 manusia ialah yg memberi manfaat kepada manusia yg lain, Alhamdulillah.

Cerita hujung minggu..
Tak tahu nak mula dr mana, lidah seakan kelu, mulut seakan berhenti bersuara dan mata seakan tak mahu nk lelap...Maksudnya apa ya?Alhamdulillah Allah has grant my wish HE had sent someone to cheer me up. Alhamdulillah, telah lama hati ini tak bertetamu.
Ketahuilah, walau jutaan tangan yang datang menghalang kamu dan dia untuk bersatu, akan tetapi jika Allah telah takdirkan si dia untuk kamu, pasti Allah akan satukan kamu walaupun pahit dan payah. Dan ketahuilah jua, walau berjuta tangan yang datang untuk satukan kamu dan dia, akan tetapi jika Allah takdirkan dia bukan untuk kamu, pasti kamu tidak akan bersatu, maka dengan itu perbanyakkan berdoa agar Allah memilih dia untuk kamu, dan apabila Allah sudah memilih dia untuk kamu, maka bersyukurlah dan terimalah dengan hati yang penuh dengan keikhlasan dan keredhaan, kerana dia adalah pilihan dari Allah…

No comments: