"Sesungguhnya dalam diri manusia itu ada seketul daging. Jika daging itu baik, maka baiklah seluruh anggotanya tetapi seandainya daging itu rosak dan kotor, maka kotor dan rosaklah seluruh anggota badan. Daging yang dimaksudkan itu adalah hati"
(Riwayat Bukhari dan Muslim daripada Nu'man bin Basyir)

Inilah gaya aku menulis tentang hidup, menulis bukan kerna nama, tapi kerna rasa.

02 August, 2011

Realiti tidak semestinya Pahit

Alhamdulillah, i am here today,
Still breathing, most important is i still have a chance to celebrate Ramadhan feast altought half of me is not here..
Still managed to wake up in early morning for Subuh, Alhamdulillah, still got time and still got chance to smile today, Alhamdulillah.
I remember abi's word, be tough even if your'e not, pretend to be, no one can tell the difference.I hate pretending.Honestly.
Subhanallazim, aku buntu mencari jawapan utk persoanlan ini..

Untuk kamu,
menyayangimu sahabat, kerana agama yg ada pd dirimu
dan aku.. menyenangimu, kerana bicaramu dan ketenangan yg ada padamu
aku mencintaimu teman, semata2 kerana Allah
cinta kerana Allah
takkan pernah ku mampu kehilanganmu
tapi andai itu takdirnya, mungkin satu masa nanti aku pasti redha melepaskan kau pergi semata2 keranaNYA
semoga silaturrahim ini akan sentiasa dirahmati selalu
dan dibawah lindunganNYA

setiap ukhwah yg terjalin, setiap silaturrahim yg dikurniakan olehNYA pasti ada rahmatnya..
Jodohnya manusia kan masing2 :)) Hahaha, tibe2 suara abah kedengaran entah dari mana :)




No comments: